نمایندگی هوآوی

نمایندگی هوآوی

ساخت وبلاگ

امکانات وب

پیچ ام دی اف و انواع آن

یکی از پیچ ها که در مواردی که پیچ تحت بار زیاد و زاویه ای نیست به کار می رود، پیچ ام دی اف است که یک پیچ با سر حلقه ای است. پیچ چشمی گاها با مهره استفاده می شوند و به عنوان تکیه در کار، به کار می رود.یک مدل پیچ چشمی هست که دارای نوک تیز خودکار است و در کار به عنوان تکیه به کار می رود. پیچ شانه دار نیز برای ایجاد تکیه گاه به کار می رود و به پیچ انباری نیز معروف می باشند و برای تحمل بار کششی و برشی به کار می روند.

یکی از پیچ های کاربردی که برای اتصال سطوح نرم و پلاستیکی مانند تسمه نقاله کاربرد دارد،پیچ بالابر یا آسانسوری می باشد.این نوع پیچ دارای سری با قطر بزرگ و تخت می باشد و گردن باریک و به شکل چهارگوش،در برخی مدل ها مثلثی، دارد تا در کار چرخش نداشته باشد.سرتخت بودن این نوع پیچ این امکان را دارد که بعد از نصب،آن را صاف و صیقلی کرد.

پیچ ها برای باز و بسته شدن به وسیله ابزارآلاتی مانند پیچگوشتی و انواع آچار نیاز دارند.اغلب پیچ ها در جهت عقربه های ساعت محکم می شوند. ما برخی پیچ ها هستند که در جهت پادساعتگرد سفت می شوند و این مدل ها استثنا هستند.

انتهای استوانه ای پیچ ها به شکل مخروطی یا غیر مخروطی هستند.پیچ ها با انتهای مخروطی،مستقیما وارد سوراخ مورد نظر می شوند.این پیچ ها به پیچ خودکار معروف هستند.اما پیچ های غیر مخروطی با یک مهره یا سوراخ رزوه جفت می شوند.پیچ ها بر اساس مخروطی یا غیر مخروطی بودن نیز دسته بندی می شوند.

پیچ نئوپان یک پیچ با سر خودکار یا مخروطی است که شبیه پیچ دیوار است با رزوه های نامتقارن.

پیچ بتن که با نام های پیچ بنایی و پیچ آبی نیز شناخته می شوند،از نوع مخروطی هست و برای اتصال متریال های مختلف مانند چوب،فلز و... به بتن یا سایر مصالح ساختمانی به کار می رود.جنس این پیچ از فولاد ضد زنگ یا فولاد کربنی می باشد.پیچ بتن معمولا به رنگ آبی می باشد،و برای نصب بهتر است از دریل چکشی برای ایجاد سوراخ راهنمای مربوط به پیچ استفاده شود.

پیچ دوسر یا پیچ mdf نیز بک پیچ مخروطی بدون سر می باشد و برای ایجاد کردن یک اتصال پنهان بین دو قطعه چوب به کار می رود. پیچ دیواری،که یک پیچ همه کاره می باشد نیز دارای سر مخروطی است،برای اتصال قطعات مختلف به دیوار کاربرد دارد.

یک مدل پیچ نیز هست که برای نصب آینه از آن استفاده می شود و به پیچ آینه ای معروف است.این نام به این دلیل روی این پیچ گذاشته شده که سر پیچ تخت است با یک رزوه که یک سری گرد آینه ای شکل روی آن قرار می گیرد.در واقع این پیچ همان پیچ چوب است با تفادت در شکل سر.

پیچ های چشمی،چوب و فلز نیز در این دسته بندی قرار می گیرند.تنوع پیچ ها بسیار بالاست و مطمئنا در تمامی دسته یندی هایی که بیان شد انواع دیگری نیز وجود دارند. در دسته بندی پیچ ها با ساق غیر مخروطی نیز انواع پیچ قرار می گیرند.پیچ آسانسوری،پیچ لگ،برخی ازانواع پیچ چوب و پیچ فلزدر این دسته بندی قرار می گیرند.

پیچ لنگر یک پیچ با ساق غیر مخروطی است که بخشی از آن در بتن و بخشی خارج از بتن قرار می گیرد.این پیچ به انکر بولت نیز معروف است.

یک مدل پیچ به نام کالسکه ای نیز هست که در زمان سفت کردن مهره از جرخش پیچ جلوگیری می کند.این مدل پیچ غیر مخروطی است و یک سر گنبدی شکل یا تخت دارد.این نوع پیچ در قسمت اتصال سری به ساقه دارای یک بخش مربعی کوتاه است که در قطعه محکم می شود.

پیچ تنظیم یا پیچ گراب پیچ بدون سر و تمام رزوه است که برای محکم کردن یک قطعه دوار به یک شفت به کار می رود.

pich-mdf.blog.ir

نمایندگی هوآوی...
ما را در سایت نمایندگی هوآوی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : پوران دخت خدابخش بازدید : 184 تاريخ : دوشنبه 26 ارديبهشت 1401 ساعت: 19:19

انواع اتصالات سیم و کابل

آشنایی با انواع اتصالات سیم و کابل

ﻣﻨﻈﻮر از اﺗﺼﺎﻻت ﺳﻴﻢ و کابل سیلیکونی ﺑﻪ ﻫﻢ ﺑﺴﺘﻦ ﻫﺎدی ﻫﺎ است. ﺻﺤﺖ اﺗﺼﺎﻻت ﺑﺴﻴﺎر ﺣﺎﺋﺰ اﻫﻤﻴﺖ بوده زﻳﺮا ﻳﻚ ﻣﺪار اﻟﻜﺘﺮﻳﻜﻲ وﻗﺘﻲ ﺧﻮب ﻛﺎر ﻣﻲﻛﻨﺪ ﻛﻪ اﺗﺼﺎﻻت ﻣﻌﻴﻮب ﻧﺪاﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ. اﺗﺼﺎل ﺑﺎﻳﺪ از ﻧﻈﺮ ﻣﻜﺎﻧﻴﻜﻲ ﻣﺤﻜﻢ و از ﻧﻈﺮ اﻟﻜﺘﺮﻳﻜﻲ ﻫﺎدی ﺧﻮبی باشد. اتصالات سیم ها به دو دسته اتصالات لحیمی و اتصالات غیر لحیمی تقسیم می شود. در این مقاله به بررسی انواع اتصالات غیر لحیمی می پردازیم.

روش اتصال صحیح دو سیم

در ابتدای این مبحث قصد داریم نحوه اتصال صحیح دو سیم را به کمک تصاویر زیر نشان دهیم:

انواع اتصالات سیم به صورت غیر لحیمی

اتصالات پیچ و مهره ای سیم ها

اتصالات پیچ و مهره ای ﻋﺒﺎرﺗﻨﺪ از اﺗﺼﺎﻻت ﭘﻴﭽﻲ ﺑﺎ ﭘﻴﭻ و ﻣﻬﺮه و اﺗﺼﺎﻻت ﭘﻴﭽﻲ ﺑﺎ رزوه ﻫﺎی داﺧﻠﻲ. در اﺗﺼﺎﻻت ﭘﻴﭽﻲ ﺑﺎ ﭘﻴﭻ و ﻣﻬﺮه ﺑﺨﺶ هایی مانند ریل ها (شین ها) با سوراخ سرتاسری به یکدیگر متصل می شوند.

اتصالات پیچی

ﭘﻴﭻ و ﻣﻬﺮه دو ﺑﺨﺶ را ﺑﻪ ﻳﻜﺪﻳﮕﺮ ﻣﺘﺼﻞ ﻣﻲ ﻛﻨﺪ.

واشر ها از آسیب رساندن مهره یا سرپیچ به قطعه، در هنگام کشش جلوگیری می کند.

اتصالات پیچی با مهره داخلی در کلیدها و پریزها و المان های حفاظتی به کار می روند. ﻗﺴﻤﺘﻲ دارای ﺳﻮراخ ﻛﺎری ﻣﻴﺎﻧﻲ و ﻗﺴﻤﺖ دﻳﮕﺮ دارای ﭘﻴﭻ اﺳﺖ؛ ﻣﺜﻼً اﺗﺼﺎل ﻣﻲﺗﻮاﻧﺪ ﺑﺎ ﻳﻚ ﭘﻴﭻ ﻛﻠﮕﻲ ﺑﺮای ﻣﺤﻜﻢ ﻛﺮدن درﭘﻮش ﺗﺮﻣﻴﻨﺎل ﺑﺮﻗﺮار شود.

در برق صنعتی اغلب از پیچ دو سو، چهار سو، شش گوش و پیچ های سرآلن استفاده می شود. برای محکم کردن بست های پیچی و فاصله اندازها بر روی صفحه با قطعات فلز ترجیحاً از پیچ برش قلاویز، پیچ خودرو، یا پیچ مته ای با رزوه های پیچ خودرو استفاده می شود.

ﻣﻬﺮه ﻫﺎ وﻇﻴﻔۀ اﻧﺘﻘﺎل ﻧﻴﺮوی ﻛﺸﺸﻲ اﻳﺠﺎد ﺷﺪه در ﭘﻴﭻ ﺑﻪ ﻗﻄﻌﻪ را دارﻧﺪ. در ﺑﺮق ﺻﻨﻌﺘﻲ اﻏﻠﺐ از ﻣﻬﺮه ﻫﺎی ﺷﺶ ﮔﻮش اﺳﺘﻔﺎده ﻣﻲ ﺷﻮد. اﺗﺼﺎﻻت ﭘﻴﭻ ﻫﻤﻮاره ﺑﺎﻳﺪ ﻃﺒﻖ ﻣﻘﺮرات ﻫﻤﺮاه ﺑﺎ واﺷﺮ و اﻟﻤﺎن ﻫﺎی ایمنی باشد. در اتصال پیچ هادی محافظ باید دقت خاصی صورت گیرد.

اتصالات فیشی (سر سیمی)

دسته دیگر از اتصالات سیم و کابل به صورت غیر لحیمی، اتصالات فیشی است. ﺑﺮای ﻗﺮار دادن ﺳﻴﻢ ﻫﺎی رﺷﺘﻪ ای زﻳﺮ ﭘﻴﭻ ﺑﺎﻳﺪ از اتصالات ﻓﻴﺸﻲ (سر سیمی ) اﺳﺘﻔﺎده ﻛﺮد. ﺑﺮای اﺗﺼﺎﻻت ﺟﺪا ﺷﺪﻧﻲ ﺳﻴﻢ ﻫﺎ، از ﻓﻴﺶ ﻳﺎ ﺳﺮ ﺳﻴﻢ ﻫﺎی ﻣﺨﺼﻮص اﺳﺘﻔﺎده ﻣﻲﻛﻨﻨﺪ. ﺳﺮ ﺳﻴﻢ ﻫﺎ، ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺳﻄﺢ ﻣﻘﻄﻊ ﺳﻴﻢ، در اﻧﺪازه ﻫﺎی ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺳﺎﺧﺘﻪ ﻣﻲ ﺷﻮﻧﺪ و ﻳﺎ ﻟﺤﻴﻢ ﻛﺎری ﻳﺎ ﺗﻮﺳﻂ دﺳﺘﮕﺎه ﭘﺮس ﻣﺨﺼﻮص، ﺑﻪ ﻫﺎدی ﻣﺤﻜﻢ می شوند.

این فیش ها (سر سیم ها) دارای انواع مختلف حلقه ای، تیغه ای، کشویی و میله ای هستند که هر یک از آنها در زمینه های خاصی کاربرد دارند. اﺗﺼﺎلات سیم ها و ﺑﺴﺖ ﻫﺎی اﻧﺘﻬﺎﻳﻲ ﻛﻪ در آنها ﻟﺤﻴﻢ ﺑﻪ ﻛﺎر ﺑﺮده ﻧﻤﻲ ﺷﻮﻧﺪ وﻟﻲ ﺑﺎ ﻓﺸﺎر ﻣﺤﻜﻢ ﺑﻪ ﻫﺎدی ﻣﺘﺼﻞ ﻣﻲشود ﺗﻤﺎس اﻟﻜﺘﺮﻳﻜﻲ ﻛﺎﻓﻲ ﺑﺮﻗﺮار ﻛﺮده، اﺳﺘﺤﻜﺎم ﻣﻜﺎﻧﻴﻜﻲ اﻳﻦ اﺗﺼﺎﻻت ﻧﻴﺰ ﻣﻨﺎﺳﺐ و درﺣﺪ ﻣﻄﻠﻮب اﺳﺖ؛ ﺑﻪ ﻋﻼوه اﺗﺼﺎل دﻫﻨﺪه ﻫﺎی ﺑﺪون ﻟﺤﻴﻢ از ﻟﺤﺎظ ﻧﺼﺐ ﺳﺎده ﺗﺮﻧﺪ، زﻳﺮا در آنها ﻣﺴﺎئل ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ ﻟﺤﻴﻢ ﻛﺎری ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺳﺮد ﺷﺪن ﻟﺤﻴﻢ، ﺳﻮﺧﺘﻦ ﻋﺎﻳﻖ و ﻏﻴﺮه ﻣﻄﺮح ﻧﻴﺴﺖ.

یکی از لوازمی که در اتصالات سیم و کابل نسوز استفاده می شود، کابلشو است. برای اتصال سیم های با قطر زیاد و کابل به شینه ها از سر کابل (کابلشو) استفاده می شود. نحوه عملکرد بدین صورت است که ابتدا باید کابل با سیم با قطر زیاد را لخت کرد و سپس به اندازه مناسب در داخل سر کابل (کابلشو) قرار داد و در نهایت با دستگاه مخصوص انتهای کابلشو را پرس کرد.

سیم در کابلشو

ﻛﺎﺑﻞ ﺷﻮﻫﺎ را در اﻧﻮاع ﻣﺨﺘﻠﻒ ﭘﺮﺳﻲ ﻟﺤﻴﻤﻲ، ﭘﻴﭽﻲ و ﻣﻨﮕﻨﻪ ای ﻣﻲ ﺳﺎزﻧﺪ. ﺑﺮای ﺑﻪ دﺳﺖ آوردن اﺗﺼﺎل ﺻﺪ در ﺻﺪ و ﻗﺎﺑﻞ اﻃﻤﻴﻨﺎن، اﻏﻠﺐ ﻛﺎﺑﻞ ﺷﻮﻫﺎ را ﺑﻪ ﻫﺎدی ﻫﺎی ﻛﺎﺑﻞ، ﻟﺤﻴﻢ ﻳﺎ ﭘﺮس ﻣﻲﻛﻨﻨﺪ.

اجزای یک سرسیم

سوراخ کابلشو (محل قرار گرفتن پیچ)

قسمت پهن کابلشو

سوکت (محل قرار گرفتن سیم)

عایق سیم

توجه شود که برای اتصال کابل های افشان (از  مقطع یک میلی متر مربع به بالا و کابل های مفتولی از ۱۰ میلی متر مربع به بالا) باید از کابلشو استفاده شود. کابل های مفتولی به مقطع ۶ میلیمتر مربع و کمتر را می توان مستقیماً با ایجاد سوکتی به دستگاه مربوطه متصل ساخت.

seoman.blogside.ir

نمایندگی هوآوی...
ما را در سایت نمایندگی هوآوی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : پوران دخت خدابخش بازدید : 184 تاريخ : دوشنبه 26 ارديبهشت 1401 ساعت: 19:19

انواع لامپ فلورسنت

انواع لامپ رنگی فلورسنت

نزدیک به ۷۰ سال از تولید لامپ های فلورسنت می گذرد. این لامپ ها به دلیل داشتن بهره نوری بالا و رنگ نور مناسب، یکی از اقتصادی ترین لامپ ها برای تأمین روشنایی است. بهرۀ نوری این لامپ ها در مقایسه با لامپ های التهابی، ۳ تا ۵ برابر بیشتر بوده و طول عمر آن ها نیز ۱۰ تا ۲۰ برابر بیشتر  است.

حباب لامپ های فلورسنت با گاز بخار جیوه با فشار کم پر شده است و در اثر تخلیۀ الکتریکی در کلید اتوماتیک اشنایدر در گاز بخار جیوه، نور ماورای بنفش در رنج ۱۸۵ تا ۲۵۳٫۷ نانومتر و مقدار کمی نور سبز-آبی بر حسب شیمیایی و فشار گاز ساطع می شود. این نور در اثر برخورد با لایۀ پوشش داخلی فلورسنتی به نور مرئی تبدیل می شود.

اجزای لامپ های فلورسنت

سطح داخلی حباب لامپ با لایۀ نازکی از فسفر پوشانده شده تا تابش فرابنفش را جذب کرده و به امواج مرئی تبدیل کند. بازدۀ این عمل حدود ۵۰% است. به دلیل اینکه در زمان روشن شدن لامپ، کاتدها داغ می شوند به این لامپ ها، لامپ های کاتد-داغ نیز می گویند. این کاتد پوشیده از رشته های تنگستن با لایه نازکی از باریم کربنات است و در زمان داغ شدن، الکترون های اضافی برای کمک به شروع تخلیۀ الکتریکی فراهم می کند. البته گرم شدن بیش از حد این رشته، باعث کاهش عمر لامپ می شود.

اجزای مختلف لامپ فلورسنت

برای کاهش تابش پرتوهای فرابنفش به محیط، از شیشۀ آغشته به سود استفاده می کنند. شفافیت کوارتز خیلی بیشتر از شیشه است و فقط طول موج های کوتاه تر از ۰٫۱۸ میکرومتر در آن جذب می شود.

در نتیجه حباب چراغ های مولد اشعۀ فرابنفش، از جنس کوارتز تهیه و ساخته می شوند. مقدار جیوۀ مورد استفاده کم (عمدتاً ۱۲mg) است. اخیراً در لامپ های فلورسنت، آلیاژ جیوه با چند فلز دیگر به کار می رود که مقدار جیوه را تا ۵ گرم کاهش داده است.

انواع لامپ فلورسنت به دلیل داشتن بهره نور بالا و رنگ نور مناسب برای تأمین روشنایی به ویژه روشنایی داخلی کاربرد زیادی دارد. حباب این لامپ ها با گاز بخار جیوه با فشار کم پر شده است و در اثر تخلیه الکتریکی در گاز بخار جیوه، نور ماوراء بنفش ساطع می شود، این نور در اثر برخورد با لایه پوشش داخلی فلورسانی به نور مرئی تبدیل می شود.

شروع تخلیه الکتریکی به دو صورت ممکن است صورت بگیرد:

۱- استفاده از الکترود و جریان پیش گرم کننده

۲- استفاده از میدان مغناطیسی (لامپ های بدون الکترود)

لامپ فلورسنت با الکترود

یکی از انواع لامپ فلورسنت که توسط کلید هوایی اشنایدر لامپ فلورسنت با الکترود است. برای بررسی مکانیزم تخلیه الکتریکی در این گروه از لامپ ها، ابتدا مدار الکتریکی لامپ فلورسنت را در نظر می گیریم:

در لحظه اول با وصل کلید، جریان الکتریکی از مسیر استارتر عبور می کند. استارتر از دو فلز تشکیل شده که به فاصله کمی از هم داخل یک محفظه که از گاز نئون پر شده است قرار گرفته اند. در لحظه اول با وصل کلید، ولتاژ خط بر روی این دو فلز قرار گرفته و در نتیجه در گاز نئون تخلیه الکتریکی آغاز می شود.

در اثر وقوع تخلیه الکتریکی فضای داخل محفظه و به دنبال آن یکی از فلزها که از دو جنس مختلف تشکیل شده، گرم می شود و در اثر انبساط به سمت دیگری متمایل می شود، تا آنجا که دو فلز به یکدیگر بچسبند.

با وصل شدن دو فلز به یکدیگر تخلیه الکتریکی در گاز نئون متوقف می شود و داخل محفظه شروع به سرد شدن می کند. در طی این مدت جریان الکتریکی از مسیر چوک، استارتر و الکترودهای قرار گرفته در دو سر لامپ عبور می کند و باعث گرم شدن گاز داخل لامپ نیز می شود.

seoman1.blogtez.com

نمایندگی هوآوی...
ما را در سایت نمایندگی هوآوی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : پوران دخت خدابخش بازدید : 137 تاريخ : دوشنبه 26 ارديبهشت 1401 ساعت: 19:19

سیستم عامل ios 15 آیفون ۱۳ پرومکس

برآمدگی دوربین آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرومکس، ظاهری مشابهِ نسل گذشته دارد؛ اما ارتقای دوربین‌های پشتی و استفاده از حسگرهای بزرگ‌تر، باعث شده است تا این برآمدگی بسیار بزرگ‌تر و قطورتر از قبل باشد و باعث خرید گوشی آیفون 13 پرومکس میشود؛ بدین‌ترتیب کار با هر دو گوشی روی میز دشوارتر از گذشته بوده و استفاده از قاب‌های محافظ آیفون ۱۲ پرو و ۱۲ پرومکس با آن‌ها نیز ممکن نخواهد بود. به همین علت ممکن است بضی از افراد علاقه چندانی به خرید گوشی آیفون 13 پرومکس نداشته باشند.

افزایش وزن و قطر بدنه در کنار فریم گونیایی و مسطح آیفون‌های جدید باعث می‌شود تا به‌ویژه آیفون ۱۳ پرومکس به‌خوبی روی دست ننشیند و در طولانی‌مدت، کاربرانی با دستان کوچک‌تر را آزار دهد. کلیدهای سخت‌افزاری آیفون‌های جدید نیز مانند همیشه بازخورد خوشایندی دارند و دستزسی به آن‌ها با چالش خاصی همراه نیست.

دورتادور فریم، نوارهای پلاستیکی برای تقویت آنتن‌دهی به‌چشم می‌خورد، از سوی دیگر روی لبه‌ی سمت راست، نواری پلاستیکی و عمودی قرار گرفته است که آنتن اتصال میلی‌متری 5G را در پس‌ِ خود دارد. متأسفانه کوپرتینونشین‌ها آیفون ۲۰۲۰ را نیز با پورت اختصاصی لایتنینگ مبتنی‌بر USB 2.0 تولید می‌کنند؛ بنابراین خبری از پورت جدید USB-C نیست.

نرم‌افزار و رابط کاربری گوشی آیفون ۱۳ پرومکس

هنگام خرید گوشی آیفون 13 پرومکس باید توجه داشته باشید که به‌صورت پیش‌فرض با سیستم‌عامل iOS 15 به‌فروش می‌رسد. نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل محبوب اپل تغییرات ظاهری خاصی را درمقایسه‌با iOS 14 تجربه نمی‌کند؛ اما چند ویژگی جذاب به آن اضافه شده است. قابلیت Live Text برای استخراج متن از تصاویر، پشتیبانی از افزونه در سافاری و بازطراحی این مرورگر، استفاده‌ی آفلاین از سیری و نمایش سه‌بعدی نقشه، از جمله‌ی ویژگی‌های جذاب iOS 15 به‌حساب می‌آیند.

Play Video

پیش‌تر در قالب بررسی iOS 15 و iPadOS 15 تمام ویژگی‌ها و تغییرات سیستم‌عامل موبایل اپل را زیر ذره‌بین قرار دادیم، شما می‌توانید با تماشای ویدیوی بالا نیز در زمانی کوتاه با iOS 15 آشنا شوید.

سخت افزار، تجربه بازی و باتری گوشی آیفون ۱۳ پرومکس

اپل حکم‌ران مطلق تراشه‌‌های موبایل به‌حساب می‌آید و به‌نظر می‌رسد که در سال ۲۰۲۱-۲۰۲۲ نیز تغییری در وضعیت ایجاد نخواهد شد. اپل می‌گوید A15 Bionic، همان تراشه‌ای که به آیفون ۱۳ پرو قدرت می‌بخشد، در پردازش‌های CPU و GPU-محور به‌ترتیب ۵۰ و ۳۰ درصد سریع‌تر از رقبا عمل می‌کند؛ البته اپل امسال دو مدل از تراشه‌ی A15 را با گرافیک ۴ و ۵ هسته‌ای برای آیفون‌های عادی و پرو در نظر گرفته است.

کوپرتینونشین‌ها در تراشه‌ی A15 Bionic از مجموعه‌ی دستورالعمل‌های ARMv8 شرکت آرم استفاده می‌کنند و تولید آن را به شرکت TSMC با فناوری ساخت ۵ نانومتری این شرکت واگذار کرده‌اند. اپل می‌گوید تراشه‌ی A15 در دل خود از ۱۵ میلیارد ترانزیستور میزبانی می‌کند که ۲۷ درصد بیشتر از تعداد ترانزیستورهای به‌کاررفته در A14 Bionic است.

بازی گوشی آیفون ۱۳ پرومکس

A15 Bionicدر آیفون ۱۳ پرو از ترکیب ۲ هسته‌ی پرقدرت Avalanche با فرکانس ۳٫۲۳ گیگاهرتز و ۴ هسته‌ی کم‌مصرف Blizzard با فرکانس ۲٫۰ گیگاهرتز به‌عنوان CPU استفاده می‌کند و از ماژول ۵ هسته‌ای اختصاصی اپل به‌عنوان GPU استفاده می‌کند. موتور پردازش عصبی ۱۶ هسته‌ای به‌کاررفته در تراشه‌ی A15 Bionic می‌تواند در هر ثانیه ۱۵٫۸ تریلیون عملیات محاسباتی انجام دهد.

به‌لطف بررسی‌های انجام‌شده از سوی وب‌سایت AnandTech می‌دانیم که فرکانس بیشینه‌ی هسته‌های پرقدرت Avalanche درحالی‌که تنها یک هسته درگیر باشد، به ۳۲۴۰ مگاهرتز می‌رسد که ۸ درصد بهبود را درمقایسه‌با نسل گذشته نشان می‌دهد؛ نکته‌ی جالب‌توجه دیگر، افزایش ۱۰ درصدی فرکانس هسته‌های کم‌مصرف Blizzard و رسیدن آن به ۲۰۱۶ مگاهرتز است.

مهندسان اپل می‌گویند کش سیستمی A15 را دو برابر کرده و به ۳۲ مگابایت ارتقا داده‌اند؛ از سوی دیگر بررسی AnandTech نشان می‌دهد که حافظه‌ی L2 اشتراکی دردسترس برای هسته‌های پرقدرت Avalanche از ۸ به ۱۲ مگابایت افزایش داده؛ اما مقدار آن برای هسته‌های کم‌مصرف بدون تغییر، روی عدد ۴ مگابایت باقی مانده است. افزایش ظرفیت حافظه‌های پرسرعت کش، به‌خودی خود انتقال داده بین CPU و حافظه را بهبود می‌دهد و بر عملکرد کلی دستگاه اثر مثبت می‌گذارد. پردازش عالی و با کیفیت بازی ها در این تلفن همراه یکی از دلایل خرید گوشی آیفون 13 پرومکس میباشد.

طراحی پنل پشت آیفون ۱۳ پرومکس

مهندسان اپل امسال نیز رم‌های سریع‌تر و بهینه‌ترِ LPDDR5 را نادیده گرفته و برای پنجمین سال متوالی، از رم LPDDR4X-4266 در آیفون‌ها استفاده کرده‌‌اند، آیفون ۱۳ پرو از رم ۶ گیگابایتی بهره می‌برد. آیفون‌های جدید به‌مدد مودم Snapdragon X60 کوالکام مانند نسل قبلی از اتصال 5G نیز پشتیبانی می‌کند و قابلیت اتصال به شبکه‌های بی‌سیم Wi-Fi 6 به‌همراه Bluetooth 5.0 را دراختیار کاربر می‌گذارند.

اپل امسال آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرومکس را علاوه‌بر مدل‌های ۱‍۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی، در مدل جدیدی با حافظه‌ی یک ترابایتی نیز به‌فروش می‌رساند. ما نسخه‌ی ۲۵۶ گیگابایتی آیفون ۱۳ پرومکس را برای بررسی دراختیار داشتیم که به‌گواه نرم‌افزار JazzDiskBench‌ به سرعت خواندن و نوشتن ترتیبی بسیار عالی ۱۶۰۰ و ۱۲۴۸ مگابایت‌برثانیه دست می‌یابد.

آیفون ۱۳ پرو بار دیگر بر تسلط مطلق اپل بر دنیای تراشه‌های موبایل صحه می‌گذارد؛ تراشه‌ی A15 Bionic در پردازش‌های CPU-محور با اختلافی ۳۹ درصدی و در پردازش‌های GPU-محور با اختلاف نجومی ۲۱۰ درصدی، حریف قدرتمند اندرویدی‌اش را از پیش‌رو برمی‌دارد؛ درحالی‌که در بنچمارک بازی‌محور GFXBench، برتری تراشه‌ی اپل به ۴۰ تا ۷۲ درصد می‌رسد. A15 Bionic در تجربه‌ی وب‌گردی مبتنی‌بر جاوا اسکریپت نیز اسنپدراگون ۸۸۸ را با برتری ۱۳۱ درصدی از میدان به‌در می‌کند.

A15 Bionic درمقایسه‌با نسل پیشین خود نیز ۱۵ درصد در پردازش‌های CPU-محور و ۵۵ درصد در پردازش‌های GPU-محور، بهتر عمل می‌کند؛ درحالی‌که در تجربه‌ی وب‌گردی نیز با اختلاف ۲۱٫۴ درصدی بهتر از A14 Bionic ظاهر می‌شود.

صفحه نمایش آیفون ۱۳ پرومکس

برای ارزیابی پایداری عملکرد آیفون ۱۳ پرومکس در استفاده‌های سنگین و مداوم، بنچمارک 3DMark Wild Life را ۲۰ دقیقه به‌صورت پیوسته روی این گوشی، آیفون ۱۲ پرومکس و گلکسی S21 اولترا اجرا کردیم. آیفون ۱۳ پرومکس در آزمون پایداری عملکرد حدود ۲۸ درصد افت عملکرد داشت و نواحی مجاور دوربین پشتی‌اش نیز اندکی داغ شد؛ اما باید توجه داشته باشید که با وجود چنین افتی، بدترین امتیاز آیفون ۱۳ پرومکس در آزمون پایداری عملکرد از بهترین امتیاز آیفون ۱۲ پرو و گلکسی S21 اولترا به‌ترتیب ۴ و ۲۷ درصد بهتر بود!

پایداری عملکرد آیفون ۱۳ پرومکس

برای ارزیابی تجربه‌ی بازی آیفون ۱۳ پرو، سراغ بازی‌های نام‌آشنای Call of Duty Mobile و PUBG به‌همراه بازی سنگین Genshin Impact رفتیم. متأسفانه در حال حاضر هیچ‌کدام از بازی‌های یادشده از فناوری ProMotion آیفون ۱۳ پرومکس پشتیبانی نمی‌کنند و نرخ نوسازی صفحه‌نمایش حین اجرای آن‌ها به‌صورت ثابت روی ۶۰ هرتز قرار می‌گیرد. عملکرد آیفون ۱۳ پرومکس در اجرای بازی موبایلگوشیز برای به‌دست‌آوردن نرخ‌های فریم جدول بالا، از نرم‌افزار شرکت GameBench استفاده کرده است.

همان‌طور که مشاهده می‌کنید، با وجود پیشرفت فاحش قدرت پردازش گرافیکی A15 Bionic، آیفون ۱۳ پرومکس، هنگام اجرای بازی PUBG با تنظیمات گرافیکی Ultra HD، به‌صورت میانگین به نرخ ۳۹ فریم‌برثانیه دست می‌یابد؛ درحالی‌که بازی سنگین Genshin Impact را با نوسان‌های بسیار و نرخ میانگین ۵۱٫۳ فریم‌برثانیه اجرا می‌کند. بازی بهینه‌ی Call of Duty نیز مطابق‌انتظار در بهترین تنظیمات گرافیکی با نرخ فریم پایدار ۵۹ فریم‌برثانیه اجرا می‌شود.

آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرومکس با ارتقای ۹٫۹ و ۱۸٫۶ درصدی درمقایسه‌با نسل گذشته، اکنون از باتری‌های لیتیوم-یونی به حجم ۳۰۹۵ و ۴۳۷۳ میلی‌آمپرساعتی بهره می‌برند و براساس ادعای اپل به‌ترتیب ۱٫۵ و ۲٫۵ ساعت بیشتر از گذشته شارژدهی دارند.

samsung-repair.takblog.net

نمایندگی هوآوی...
ما را در سایت نمایندگی هوآوی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : پوران دخت خدابخش بازدید : 124 تاريخ : شنبه 10 ارديبهشت 1401 ساعت: 17:45

بررسی گوشی آیفون 13 پرومکس

آیفون ۱۳ پرومکس با صفحه ‌نمایش ۱۲۰ هرتزی و شارژدهی عالی و دوربین کارآمدتر از گذشته، یکی از کامل‌ترین گوشی‌های بازار است. یکی از مهم ترین مسائل هنگام خرید گوشی آیفون 13 پرومکس، توجه به قیمت، اصل یا فیک بودن و همچنین دارا بودن لوازم جانبی به صورت تمام و کمال میباشد. فروشگاه اینترنتی گوشیز امروز در خدمت شماست تا جامع ترین و کامل ترین اطلاعات را در رابطه با خرید گوشی آیفون 13 پرومکس در اختیار شما عزیزان قرار دهد.

اگر تغییرات ظاهری را کنار بگذاریم، اپل در سال‌های اخیر، بیشتر از هرچیز دیگری، بر بهبود صفحه‌نمایش، تراشه و دوربین آیفون تمرکز داشت. امسال باتری نیز به جمع موارد پراهمیت اضافه شده و نقش دوربین پررنگ‌تر از همیشه است؛ به‌قدری پررنگ که اپل ادعا می‌کند با آیفون ۱۳ پرو، «هالیوود را به جیب خود بیاورید». سال گذشته آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرومکس، گوشی‌های کم‌نقصی بودند و پرچم‌داران گران‌قیمت اندروید به چالش کشیدند، حال باید دید که آیفون‌های جدید چه عملکردی به‌نمایش می‌گذارند. همین عوامل باعث شده است تا خرید گوشی آیفون 13 پرومکس سر و صدای زیادی در میان دیگر رقبای خود به پا کند.

آیفون ۱۳ پرو روی کاغذ تغییرات جالب‌توجهی درمقایسه‌با نسل گذشته تجربه می‌کند؛ ۱٫۵ تا ۲٫۵ ساعت افزایش شارژدهی، ۵۰ درصد قدرت پردازشی بیشتر درمقایسه‌با رقبا، ۲٫۲ برابر عملکرد بهتر دوربین در تاریکی، عکاسی ماکرو و صفحه‌نمایش ۱۲۰ هرتزی از جمله‌ی این ویژگی‌ها و تغییرات به‌حساب می‌آید. در ادامه با بررسی آیفون ۱۳ پرومکس همراه گوشیز باشید تا درستی ادعاهای اپل را بررسی کنیم.

طراحی و کیفیت ساخت گوشی آیفون ۱۳ پرومکس

آیفون‌های جدید تفاوت اندکی با خانواده‌ی آیفون ۱۲ دارند؛ سال گذشته اپل با کنار گذاشتن فریم محدب نسل‌های پیشین، آیفون‌ها را با طراحی مسطح و گونیایی وارد بازار کرد تا زبان طراحی گوشی‌های هوشمند و تبلت‌هایش را هماهنگ سازد. خانواده‌ی آیفون ۱۳ نیز از همان زبان طراحی مسطح پیروی می‌کنند، با این تفاوت که اکنون با افزایش ظرفیت باتری و ارتقای دوربین‌ها، آیفون‌های جدید اندکی قطورتر و سنگین‌تر شده‌اند.

آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرومکس اکنون به‌ترتیب ۱۵ و ۱۲ گرم سنگین‌تر و ۰٫۳ میلی‌متر قطورتر از نسل گذشته‌شان هستند. سنگینیِ وزنِ ۲۰۴ و ۲۴۰ گرمی دو گوشی و ضخامت ۷٫۷ میلی‌متری آن‌ها را کاملاً حس خواهید کرد. آیفون ۱۳ پرومکس اکنون با وجود بهره‌گیری از ۰٫۱ اینچ، نمایشگر کوچک‌تر، حدود ۱۳ گرم از گلکسی اس ۲۱ اولترا سنگین‌تر است.

هر دو مدل آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرومکس از بدنه‌ی شیشه‌ای مات و فریم فولادی براق با سطوح تخت بهره می‌برند. هنگام خرید گوشی آیفون 13 پرومکس و پرو خواهید دید که هر دوی آن ها رنگ‌های خاکستری (Graphite)، طلایی (Gold)، نقره‌ای (Silver) و آبی کم‌رنگ (Sierra Blue‌) به‌فروش می‌رسند. مانند گذشته، پوشش مات بدنه به‌گونه‌ای است که آثار لکه و چربی را به خود نمی‌گیرد؛ اما آثار انگشت به‌سادگی روی فریم دستگاه برجای می‌مانند؛ بنابراین یا باید از قاب محافظ استفاده کنید یا همیشه یک دستمال میکروفایبر به‌همراه داشته باشید!

گوشی آیفون 13 پرومکس

آیفون ۱۳ پرو کیفیت و دقت ساخت بسیار بالایی دارد، کلیه‌ی قطعات به‌خوبی روی هم سوار شده‌اند؛ به‌طوری که با لمس مرز میان پنل شیشه‌ای و فریم دستگاه، به‌سختی می‌توان متوجه شکاف میان آن‌ها شد. در نمای جلو نیز از نوار پلاستیکی بین فریم و پوشش نمایشگر خبری نیست و این دو المان به‌صورت مستقیم روی هم سوار شده‌اند. از نمایشگر آیفون‌های جدید نیز پوششی مرکب از شیشه و سرامیک، موسوم به Ceramic Shield محافظت می‌کند؛ پوششی که از تمام شیشه‌های به‌کاررفته در گوشی‌های هوشمند، مقاوم‌تر است.

صفحه‌نمایش آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرومکس مانند نسل گذشته به‌ترتیب ۶٫۱ و ۶٫۷ اینچی هستند و از نسبت تصویر کشیده‌ی ۱۹٫۵:۹ بهره می‌برند. مهم‌ترین تفاوت در نمای جلوی آیفون‌های جدید با نسل‌های گذشته، به ابعاد بریدگی نمایشگر بازمی‌گردد؛ برای نخستین‌بار از زمان معرفی آیفون ۱۰، مهندسان اپل با انتقال‌دادن دریچه‌ی اسپیکر مکالمه به شکافی میان محافظ نمایشگر و فریم دستگاه، ابعاد بریدگی را ۲۰ درصد کاهش داده‌اند؛ هرچند که از فضای آزادشده از نمایشگر برای نمایش اطلاعات بیشتر، نظیر شارژ باتری استفاده‌ای نمی‌شود!

در آخر شایان ذکر است که اگر قصد خرید گوشی آیفون 13 پرومکس را دارید و یا میخواهید در رابطه با خرید گوشی آیفون 13 پرومکس اطلاعات کامل و جامعی به دست آورید، بهترین گزینه برای شما فروشگاه اینترنتی گوشیز میباشد. قیمت مناسب، تضمین اصالت کالا و همچنیین بهره مندی از خدمات پس از فروش نمونه ای از امکاناتی است که گوشیز در اختیار شما همراهان گرامی قرار میدهد.

seoman.blogside.ir

نمایندگی هوآوی...
ما را در سایت نمایندگی هوآوی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : پوران دخت خدابخش بازدید : 162 تاريخ : شنبه 10 ارديبهشت 1401 ساعت: 17:45

واشر چیست؟

یک حلقه نازک مسطح یا یک صفحه سوراخ دار که در اتصالات پیچ نوک مته برای اطمینان از محکم بودن، جلوگیری از نشت یا از بین بردن اصطکاک استفاده می شود. هم چنین برای توزیع بار در یک منطقه بزرگتر عمل می کند. برای توزیع بار حلقه های تخت نازک از فولاد نرم ساخته می شوند.

برای جلوگیری از شل شدن چندین نوع واشر دیگر برای استفاده وجود دارد. که هرگونه افزایش فاصله بین سر پیچ و مهره یا بین سر پیچ و جسم بسته شده را جبران می کند. علاوه بر این برخی دیگر دارای دندانه هایی هستند که به قطعه کار و سر پیچ متصل می شوند. آنها را واشرهای دندانه دار می نامند و دندانه هایی دارند که از صفحه واشر خم شده و پیچ خورده اند.

جذب لرزش

انواع خاصی از واشرها وجود دارند که برای جذب لرزش طراحی شده اند. واشرهای ضد لرزش معمولاً از فلز ساخته نمی شوند. این واشر ها از یک ماده نرم مانند پلاستیک، لاستیک یا اورتان ساخته می شوند. مواد نرم مانند اینها در جذب لرزش نسبت به مواد سخت از جمله فلز مؤثرتر هستند. اگر از اتصال دهنده ای برای اتصال دو شیء استفاده شود و یکی از آن اشیاء به طور تهاجمی ارتعاش می کند، استفاده از واشرهای ضد لرزش از آسیب شیء دیگر محافظت می کند.

جلوگیری از ورود مایعات

نوع دیگر واشرها از ورود آب و مایعات جلوگیری می کند. و اغلب در لوله های آب و اتصالات برای جلوگیری از نشت آب استفاده می شود. مانند واشرهای ضد لرزش، واشرهای آب بندی از یک ماده نرم ساخته می شوند که قادر به فشار کامل بر روی سطح جسم است.

پرکننده فضای خالی بین اتصال دهنده ها

همچنین می توان از واشرها به عنوان پرکننده فاصله یا فضای خالی استفاده کرد. به طور مثال رانش پیچ 4 اینچی به عمق 3 اینچ منجر به بیرون رفتن 1 اینچ نوک پیچ از پشت جسم می شود. یک راه حل ساده برای حل این مشکل استفاده از واشر است.

انواع واشر ها و کاربرد آنها

انواع مختلفی از واشرها مانند واشر های تخت، فنری و قفلی موجود است. برخی از انواع واشرهای متداول که دارای کاربرد های صنعتی و تجاری می باشند عبارتند از:

واشر های تخت:

برای ساخت، تعمیر و نگهداری استفاده می شوند. واشر های تخت واشر های ساده نیز نامیده می شوند، هدف آنها توزیع بار اتصال دهنده در هنگام کاهش گرما و اصطکاک در طی فرآیند سفت شدن است. همچنین به عنوان فاصله دهنده استفاده می شوند، همانطور که در کاربردهای صنعتی و خانگی معمول است. و برای عایق الکتریکی نیز کاربرد دارند.

• واشر های نوع A تخت: این نوع واشر ها نازک بوده و دارای یک سوراخ در مرکز بوده و برای توزیع بار در یک منطقه بزرگ به کار می روند.

• واشر ضربه گیر Fender washers: این نوع واشر نوعی واشر تخت می باشد اما دارای قطر خارجی و مساحت بیشتری می باشد که خاصیت ضربه گیری آن را افزایش می دهد.

• واشر نوع C: واشرهای c شکل به گونه ای طراحی شده اند که در موقعیت خود در کنار بولت ها و شافت ها در جای خود بلغزند.

• واشر شانه ای Shoulder washers: واشر شانه ای دارای ساختار شانه مانند می باشد. و برای عایق کاری پیچ ها کاربرد دارند. این نوع واشر ها از فایبر گلس، فنولیک phenolic، نایلون nylon، PCTFE، PTFE و فلزات ساخته می شوند.

واشر های قفلی: در صنعت خودرو، هوافضا و لوازم خانگی استفاده می شوند.

برای اتصال دهنده هایی که به دلیل لرزش یا گشتاور احتمال چرخش یا از بین رفتن اصطکاک آنها وجود دارد واشرهای قفلی برای نگه داشتن آنها در جای خود به کار می روند.. واشر قفلی در صنایع حمل و نقل مانند خودرو، هوافضا و لوازم خانگی مانند ماشین لباسشویی نیز کاربرد دارد.

• واشر فنری Split washers: واشر فنری با داشتن خاصیت فنری هنگام قرارگیری زیر پیچ موجب می شود تا ارتعاشات باعث باز شدن پیچ و مهره ها نشوند.

• واشر دندانه دار داخلی inteal tooth washers: این واشر همانطور که از نامش پیداست در سطح داخلی خود دارای دندانه می باشد و برای کارهایی که بار کمتری دارند مناسب می باشد.

• واشر دندانه دار خارجی Exteal tooth washers: دارای سطح مقطع بیشتری است و نسبت به واشر دندانه دار خارجی بار بیشتری تحمل می کند. کار این واشر جلوگیری از باز شدن مهره هاست.

واشر های اسپرینگ: هوافضا و خودرو

این واشر ها در صورت لرزش یا انبساط حرارتی، در بست ها بار محوری را برای محدود کردن حرکت فراهم می کند. اغلب فلزی هستند و برای برنامه هایی مناسب هستند که انعطاف پذیری لازم دارند.

• واشر های موجی Wave spring washers: دارای ظرفیت بار و انعطاف مناسب هستند.

• واشر های انگشتی Finger spring washers: واشرهای انگشتی برای از بین بردن سر و صدا، اصطکاک، لرزش و کاهش لغزندگی استفاده می شوند. این واشرها از فولاد کربن ساخته می شوند.

• واشر های گنبدی Dome spring washers:این واشرها ظرفیت بار بسیار بالایی داشته و دامنه انعطاف پذیری نسبتاً کمی دارند.

• واشر های خمیده Curved spring washers: واشرهای خمیده ظرفیت بار کمی داشته اما از انعطاف بسیار بالایی برخوردارند.

واشرها از مواد مختلفی تولید می شوند. روی واشرها عباراتی ذکر می شود که نشان دهنده جنس آن می باشد مانند استنلس استیل A4 .

seotech1.blogsky.com

نمایندگی هوآوی...
ما را در سایت نمایندگی هوآوی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : پوران دخت خدابخش بازدید : 137 تاريخ : شنبه 10 ارديبهشت 1401 ساعت: 17:45

پیچ چیست؟

پیچ ها یک نوع ماشین ساده هستند که دارای یک خط الراس موج دار می باشند که به نام نخ شناخته می شود و دور یک استوانه پیچیده شده است. متداول ترین کاربرد پیچ ها و پیچ نوک مته نگه داشتن اجسام مانند چوب و قرار دادن اشیاء است. اغلب پیچ ها دارای سر در یک طرف پیچ هستند که امکان چرخش را به آن می دهد. سر معمولاً بزرگتر از بدنه پیچ است. قسمت استوانه ای پیچ از قسمت زیرین سر تا نوک را ساقه می نامند و شیار های موجود بین سر تا انتهای نوک پیچ رزوه گفته می شود.جهت خرید پیچ در انواع و اقسام مختلف آن می توانید با سپنا پیچ در ارتباط باشید.

درباره تاریخچه پیچ می توان به موارد زیر اشاره نمود:

پیچ های اولیه

در حدود یک قرن قبل از میلاد، یکسری ابزارهای پیچ مانند رایج شدند، با این حال مورخان نمی دانند چه کسی برای اولین پیچ را اختراع کرده است. پیچ های اولیه از چوب ساخته می شدند و برای شراب سازی، تهیه روغن زیتون و فشار دادن لباس مورد استفاده قرار می گرفت. پیچ های فلزی و مهره که برای بستن دو جسم با هم استفاده می شوند، اولین بار در قرن پانزدهم ظاهر شدند.

در سال 1770 جسی رامسدن (1800-1735) اولین تراش تولید پیچ را اختراع کرد که بعد ها مخترعان دیگر نیز از او الهام گرفتند. در سال 1797 هنری مادسلای انگلیسی (1771-1831) یک دستگاه تراشکاری بزرگ اختراع کرد که امکان تولید پیچ ​​های با اندازه های دقیق را فراهم می آورد. در سال 1798 دیوید ویلکینسون، ماشین ساز آمریکایی (1771-1652) همچنین ماشین آلات تولید انبوه پیچ های فلزی پیچیده را اختراع کرد.

پیچ رابرتسون

در سال 1908 رابرتسون کانادایی پیچ های مربعی (1951-1879) را 28 سال قبل از آنکه هنری فیلیپ پیچ های خود را که نوعی پیچ مربعی نیز هستند ثبت کند اختراع کرد. این نوع پیچ به استاندارد آمریکای شمالی تبدیل شد، همانطور که در کتاب مؤسسات اتصال دهنده های صنعتی از استانداردهای اتصال دهنده ها منتشر شده است. اوایل قرن بیستم شرکت فورد در ماشین های مدل T خود (یکی از اولین مشتری های رابرتسون) از بیش از هفتصد پیچ ​​رابرتسون استفاده کرد.

پیچ فیلیپ و سایر پیشرفت ها

در اوایل دهه 1930 میلادی پیچ چهارسو توسط هنری فیلیپ (1958-1889) اختراع شد. تولید کنندگان خودرو به پیچ هایی احتیاج داشتند که گشتاور بیشتری را تحمل کرده و بتواند چفت و بست های محکم تری داشته باشد. و پیچ فیلیپ با پیچ گوشتی های اتوماتیک مورد استفاده در خط مونتاژ سازگار بود.

فرایند تولید پیچ چگونه است ؟

پیچ ها به طور کلی از سیم فولادی کربن کم تا متوسط ساخته می شوند، اما از سایر فلزات سخت و ارزان قیمت نیز ممکن است برای ساخت آنها استفاده شود، مانند فولاد ضد زنگ، برنج، آلیاژهای نیکل یا آلیاژ آلومینیوم. برای جلوگیری از ترک خوردگی، کیفیت فلز مورد استفاده از اهمیت ویژه ای برخوردار است. برای محافظت بیشتر فولاد با روی، کادمیوم، نیکل یا کروم ممکن است روکش شود.

پیچ ها با استفاده از روش های گوناگونی تولید می شوند. پیچ های کوچکتر با طرح های منحصر به فرد توسط ماشین ساخته می شوند. فرآیند ماشینکاری دقیق، زمانبر و گرانتر از مراحل ساخت دیگر است. بخش عمده ای از پیچ ها با روش نورد پیچ ساخته می شوند روشی که در تولید انبوه استفاده می شود.

فرایند نورد پیچ

این فرآیند با پرس سرد آغاز می شود که در آن سیم از طریق دستگاه تغذیه می شود. سیم صاف شده به طول های مشخص بریده می شود و سپس سر را به شکلی از پیش برنامه ریزی شده برش داده می شود. اینگونه دستگاه می تواند در عرض یک دقیقه 100 تا 550 پیچ خام تولید کند. پس از انجام این کار پیچ های خام به دستگاه های برش وارد شده و قطعه های خام را در موقعیت مناسب قرار داده تا وارد قالب شوند.

ماشینکاری: پیچ های سفارشی

فرآیند ماشین کاری یا براده برداری از اصول زیادی برخوردار است و برای تولید پیچ به ماشین های گران قیمت زیادی نیاز دارند. روند ایجاد نخ و ایجاد سر بسیار شبیه به پیچ سنتی است اما به دستگاه های دقیق تر احتیاج دارند. به این دلیل است که این روند می تواند خیلی طول بکشد.

کاربرد پیچ

پیچ ها یک کار اساسی را انجام می دهند. آنها نیرویی چرخشی را به نیرویی که از بالا و پایین می رود تبدیل می کنند. از این نیرو می توان برای فشار بر روی یک جسم استفاده کرد.دستگاه هایی را که از پیچ برای فشار به سمت اجسام دیگر استفاده می کنند پرس می نامند. از دستگاه پرس برای سرو نوشیدنی یا خرد کردن میوه استفاده می شود تا آب آن از آن خارج شود. در چاپخانه ها نیز برای تهیه کتاب استفاده می شد.

از نیروی بالا و پایین که توسط یک پیچ ایجاد می شود نیز می تواند برای نگه داشتن همه چیز استفاده شود. یکی از مزیت های مهم پیچ هایی که به عنوان اتصال دهنده ها استفاده می شود این است که بدون از دست دادن اثربخشی آنها می توان بارها و بارها حذف و دوباره نصب شوند. آنها قدرت بیشتری نسبت به میخ ها داشته و به راحتی قابل جدا شدن و استفاده مجدد می باشند.

پیچ ها همچنین می توانند برای بلند کردن وسایل نیز استفاده می شوند. وسیله ای به نام auger که برای پمپاژ آب یا مایع دیگر استفاده می شود با چرخش پیچ در آب، آب را بالا میاورد. میکسر بتن (کامیون) بار بتن خود را اینگونه تخلیه می کند.

انواع پیچ

انواع مختلفی پیچ وجود دارد که بر اساس نیاز یا مواد سازنده آنها انتخاب می شوند. برخی از متداول ترین آنها عبارتند از:

پیچ چوب: از آن برای اتصال قطعات چوب به یکدیگر استفاده می شود و دارای شیار های خاصی است که موجب نفوذ آسان و عدم نیاز به سوراخ می باشد.

پیچ بتونی: از جنس فولاد ضد زنگ یا کربن است و برای چسباندن مواد به بتن به کار می رود.

پیچ های دارای دو سر Double-ended (dowel) screw: دارای دو انتهای برجسته و بدون سر بوده و اغلب برای ایجاد اتصالات پنهان بین دو تخته چوب استفاده می شود.

پیچ درایو: دارای سری صاف، گرد یا قارچ شکل با قطر میله کم می باشند.

پیچ دیوار خشک: غالباً با فسفات سیاه پوشیده شده و یک سر آن به صورت حلزونی طراحی شده است. برای اتصال تخته های مخصوص اتصال به دیوار (دیوار خشک) یا میخ های فلزی استفاده می شود.

پیچ چشمی: دارای یک سر حلقه ای بوده و همچنین برای اتصال سیم ها در سراسر سطوح ساختمان نیز استفاده می شود.

پیچ عرشه: پیچ های درازتر که برای بستن تخته های عرشه استفاده می شود.

پیچ نئوپان: غالباً دارای روکش مومی و برای کفپوش های نئوپان استفاده می شود.

پیچ آینه: با یک سر گنبدی یا پوشش دیگری برای پنهان کردن سر طراحی شده اند.

پیچ دوقلوی: با دو نخ طراحی شده است که آن را قادر می سازد دو برابر سریع تر حرکت کند.

پیچ امنیتی: به صورتی طراحی شده است که غیرممکن است به طور معکوس حرکت کند، و آن را برای برنامه های امنیتی مناسب می کند.

sanattormoz.parsiblog.com

نمایندگی هوآوی...
ما را در سایت نمایندگی هوآوی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : پوران دخت خدابخش بازدید : 118 تاريخ : شنبه 10 ارديبهشت 1401 ساعت: 17:44

الزامات کلید مینیاتوری برای عملکرد صحیح

مکانیزم عملکرد یک کلید مینیاتوری یا کلید اتوماتیک اشنایدر شامل تریپ حرارتی و تریپ مغناطیسی است. هنگامی که جریان خطا رخ دهد میدان مغناطیسی تولید شده توسط سیم پیچ بر نیروی فنر نگه دارنده تکیه گاه غلبه می کند و تریپ اتفاق می افتد. نشانه ظاهری تریپ، حرکت دستگیره کلید به سمت موقعیت قطع است.

در کلیدهای مینیاتوری حفاظت در مقابل اضافه بار به وسیله رله حرارتی یا بی متال صورت می گیرد. بی متال مذکور حتماً باید مطابق استاندارد و مشخصه قطع قراردادی، با دقت بسیار تنظیم شود تا بتواند عملکرد صحیحی ارائه دهد. برخی کلیدهای بی کیفیت به دلیل کاهش هزینه ها متأسفانه این بخش را در کلید حذف می کنند.

حفاظت در مقابل اتصال کوتاه از طریق سیم پیچ در کلید مینیاتوری انجام می پذیرد که هر سیم پیچ ویژه یک جریان نامی طراحی شده است. در کلیدهای تقلبی از یک نوع سیم پیچ برای چند جریان نامی استفاده شده است. مکانیزم کلید زنی یا سوئیچینگ کلید مینیاتوری با استفاده از کنتاکت های ثابت و متحرک است که این کنتاکت ها با سیم ها در ورودی و خروجی کلید ارتباط الکتریکی دارند.

محفظه و ترمینال های کلید مینیاتوری

علاوه بر الزام کلید مینیاتوری به دارا بودن محفظه عایق با استقامت حرارتی و مکانیکی لازم به منظور تحمل دمای ناشی از جریان نامی،  اجزای فلزی مکانیزم عمل کننده کلید مینیاتوری نیز باید از جنس مقاوم بوده تا در شرایط آب و هوایی نامساعد فرسوده نشود. ترمینال های کلید باید به گونه ای باشد که از پراکنده شدن سیم و کابل متصل به آن جلوگیری شود. رزوه های پیچ ترمینال ها باید در فلز محکم شود. انتهای آچارخور پیچ ها باید گرد بوده تا از صدمه رساندن به سیم ها جلوگیری نماید.

استانداردها و آزمون کلید مینیاتوری

در کلیدهای مینیاتوری باید دو استاندارد IEC60947 جهت کاربردهای صنعتی و استاندارد IEC60898 برای کلیدهای کاربری مسکونی رعایت شود.

در ایران هم در آزمایشگاه پژوهشگاه نیرو، کلیدهای مینیاتوری توسط سازمان ملی استاندارد و سازمان توانیر بر اساس استاندارد بین المللی ، ارزیابی می شوند.

برخی از مواد آزمون کلید مینیاتوری مطابق استاندارد ملی عبارتند از آزمون حفاظت در برابر خطر برق گرفتگی توسط دستگاه تست انگشتک، آزمون مقاومت در برابر ضربه و تکان مکانیکی، آزمون افزایش دما و اندازه گیری اتلاف توان، آزمون مقاومت در برابر گرمای غیر عادی و آتش توسط دستگاه تست آتش و آزمون تحت عنوان بیست و هشت روزه. مطابق با این استاندارد آزمون دوام مکانیکی به گونه ای است که کلید را تا چهار هزار مرتبه با جریان نامی قطع و وصل می کنند و در آزمون بیست و هشت روزه کلید را تا ۲۸ روز با جریان نامی قطع و وصل می کنند.

دوام مکانیکی کلید مینیاتوری اشنایدر

از مشخصات کلید مینیاتوری که در کاتالوگ آن ذکر می شود و مورد توجه قرار می گیرد دوام مکانیکی این نوع کلید است. دوام مکانیکی کلیدهای مینیاتوری اشنایدر تا ۲۰۰۰۰ سیکل قطع و وصل کلید، تضمین شده است. همان طور که می دانید عمر یک کلید به علت اصطکاک قطعات با یکدیگر هنگام قطع و وصل، تحت تأثیر قرار می گیرد. یکی از آزمون هایی که کلید مینیاتوری پشت سر می گذارد، آزمون دوام مکانیکی و الکتریکی کلید توسط دستگاه تست دوام مکانیکی و الکتریکی است

تست کلید مینیاتوری

 یکی از مواردی که ممکن است برای خریدار و یا مصرف کننده کلید مینیاتوری حائز اهمیت باشد، بررسی و تست کلید مینیاتوری است. این بررسی شامل معاینه ظاهری، بازرسی مواد استفاده شده داخلی و خارجی کلید، عملکرد مکانیکی و بازرسی عملکرد کلید است.

عملکرد مکانیکی سوئیچ کردن بین وضعیت ON و OFF کلید (MCB) باید انعطاف پذیر و قابل اطمینان بدون گیر کردن و یا لغزش شاسی کلید مینیاتوری باشد.

به طور مثال در صورت قطع برق و روشنایی باید مجدد کلید مینیاتوری را تنظیم و در حالت وصل قرار داد. در صورتی که با وجود تنظیم مجدد کلید، جریان برق برقرار نشد؛ یا در سیم کشی مدار و یا خود کلید قطع کننده یا مینیاتوری مشکل وجود دارد.

تست کلید مینیاتوری

گام اول در بررسی این مشکل این است که اتصال همه کلیدها و لوازم الکتریکی را قطع کنید. ابتدا به صورت دستی شاسی کلید را بالا و پایین زده، اگر در حالت ON باقی نماند، کلید مینیاتوری سالم نیست و احتیاج به تعویض دارد.

کلید هوایی اشنایدر را روی حالت ON قرار داده و مولتی متر را روشن کنید. سپس مولتی متر را روی حالت ولت متر قرار دهید. پراب قرمز رنگ مولتی متر را به پیچ یا ترمینالی که کلید را تغذیه می کند متصل کنید. در این حال پراب مشکی رنگ یا خنثی مولتی متر را به قسمت زمین شده جعبه یا تابلو مینیاتوری اتصال دهید.

ولتاژ نشان داده شده را بخوانید. در صورتی که ولتاژی موجود نبود (ولتاژ صفر)، خرابی کلید مینیاتوری تشخیص داده می شود. در صورتی که ولتاژ نمایش داده شده عدد ۱۲۰ یا ۲۳۰ ولت بود کلید مینیاتوری سالم است و ممکن است سیم کشی های مدار مشکل داشته باشد.

pich-mdf.blog.ir

نمایندگی هوآوی...
ما را در سایت نمایندگی هوآوی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : پوران دخت خدابخش بازدید : 140 تاريخ : شنبه 10 ارديبهشت 1401 ساعت: 17:44

اصول حفاظت الکتریکی و انواع تجهیزات حفاظتی

منظور از حفاظت الکتریکی اقداماتی است که باید در تأسیسات الکتریکی مثل کلید هوایی اشنایدر به عمل آورد تا خطرات ناشی از جریان برق سبب صدمه زدن به شخص، دستگاه ها، مصرف کننده ها و سیم های حامل جریان برق نشود. برای جلوگیری از این نوع خطاها باید از انواع حفاظت الکتریکی استفاده کرد. در این مقاله انواع حفاظت الکتریکی را معرفی می کنیم و مهم ترین تجهیزات حفاظتی را بررسی می کنیم که سلامت انسان و دستگاه ها را تضمین می کنند و کاربرد زیادی دارند.

روش های حفاظت الکتریکی

به طور کلی انواع حفاظت الکتریکی شامل موارد زیر می شود:

حفاظت انسان در برابر برق گرفتگی

حفاظت مصرف کننده ها و تجهیزات الکتریکی

حفاظت سیم و کابل

روش های ایجاد حفاظت الکتریکی

 برق گرفتگی غیر مستقیم و اتصال به بدنه تجهیزات الکتریکی که حفاظت آن از طریق سیستم ارت انجام می گیرد. برق گرفتگی مستقیم که حفاظت آن توسط کلیدهای حفاظت جان RCD و RCCB و کلید آشکار ساز جرقه AFFD انجام می شود.

حفاظت اضافه جریان و حفاظت در برابر اتصال کوتاه

جریان اضافه بار مدار: اضافه جریانی که علاوه بر جریان نامی در مدار برقرار شود و مدار آسیب نبیند.

جریان اتصال کوتاه : اضافه جریان ناشی از بروز اتصالی با امپدانس بسیار کم بین هادی های برق دار مانند هر یک از فازها یا نول با ارت

اشخاص و تجهیزات الکتریکی باید در برابر اثرات ناشی از هر اضافه جریان و اتصال کوتاهی محافظت شوند. از جمله روش های مورد استفاده در این راستا قطع خودکار تغذیه و یا محدود کردن حداکثر اضافه جریان است.

تجهیزات الکتریکی حفاظتی

همه اقلامی که برای تولید انتقال، توزیع و مصرف نیروی برق به کار می آید تجهیزات الکتریکی یا برقی نامیده می شود، مانند: ژنراتورها، ترانسفورماتورها، وسایل حفاظت مانند فیوزها، کلیدهای مینیاتوری، کلیدهای محافظ جان (RCD)، رله های کنترلی مانند رله ارت فالت، رله کنترل فاز و …، وسایل سیم کشی و دستگاه ها و وسایل مصرف کننده نیروی برق.

حفاظت تجهیزات و مصرف کننده های الکتریکی

حفاظت از تجهیزات و مصرف کننده های الکتریکی باید در برابر  هرگونه خطای احتمالی هم چون اتصال کوتاه و اضافه جریان صورت پذیرد. به منظور حفاظت تجهیزات به طور معمول قبل از دستگاه و مصرف کننده، تجهیزاتی مانند فیوزها، رله های حرارتی، کلید محافظ موتوری و … در مدار قرار می دهند. در واقع جهت حفاظت تجهیزات و مصرف کننده ها در مقابل اضافه بار از رله های حرارتی و برای حفاظت در مقابل اتصال کوتاه از فیوزهای ذوب شونده یا مغناطیسی استفاده می کنند. هم چنین برای دستگاه ها و مصرف کننده های الکتریکی خانگی از کلیدهای مینیاتوری بهره گرفته می شود که از تجهیزات هم در برابر اضافه بار و هم در مقابل اتصال کوتاه محافظت می کنند. حفاظت اضافه جریان و اتصال کوتاه توسط بی متال، کلید حرارتی مغناطیسی، فیوز، کلید مینیاتوری، کلید اتوماتیک و کلید هوایی انجام می شود.

کلید هوایی چه تفاوتی با کلید اتوماتیک دارد و چطور از تجهیزات الکتریکی محافظت می کند؟

به طور کلی یک سیستم حفاظتی کلیه قسمت ها از جمله سیم زمین یا هادی حفاظتی (ارت)، هادی اتصال زمین، الکترود زمین، ترمینال اصلی اتصال زمین، تابلوهای توزیع، هادی های هم بندی اصلی و اضافی، تجهیزات و کلید اتوماتیک اشنایدر و … را شامل می شود.

هادی حفاظتی (ارت)

به طور مثال در یک ساختمان هادی حفاظتی یا ارت به منظور اتصال بدنه دستگاه های الکتریکی به زمین از طریق شینه یا ترمینال اتصال زمین حفاظتی در تابلو توزیع فرعی و هم چنین اتصال دو شینه ارت در تابلو توزیع فرعی و اصلی و سپس اتصال شینه ارت تابلو توزیع اصلی به ترمینال اصلی اتصال زمین، استفاده می شود.

samsung-repair.takblog.net

نمایندگی هوآوی...
ما را در سایت نمایندگی هوآوی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : پوران دخت خدابخش بازدید : 131 تاريخ : شنبه 10 ارديبهشت 1401 ساعت: 17:44

خبرنامه

عضویت

نام کاربري :
رمز عبور :